EN

Środowisko Naturalne Woła O Pomoc!

Nasza planeta znajduje się w stanie krytycznym. Jednym z największych zagrożeń są gazy cieplarniane, pyły i inne szkodliwe substancje, które stopniowo, lecz nieubłaganie, niszą życie na Ziemi. Zrozumienie globalnego wpływu zanieczyszczenia powietrza ma kluczowe znaczenie, by podjąć stanowcze działania. Wobec rosnących kosztów opieki zdrowotnej i środowiskowych konsekwencji, strategiczne środki i międzynarodowa współpraca są niezbędne, by zoptymalizować wyniki i zmniejszyć obciążenie gospodarek chorobami związanymi z emisjami.

PRZEZ 800,000 LAT (AŻ DO 1950 R.) LICZBA PPM CO2 NIGDY NIE PRZEKROCZYŁA 300! JAK POKAZUJĄ TE DANE, PRZEKROCZYLIŚMY OD OKOŁO 370 PPM W 2002 R. DO OKOŁO 405 PPM W 2016 R. W 2022 R. ŚREDNIA ROCZNA ZAWARTOŚĆ CO2 WYNIOSŁA 417 PPM!

Historyczne Emisje CO2 według NASA

Ta animacja przedstawia poziom dwutlenku węgla (CO2) w częściach na milion (ang. Particles Per Million) od września 2002 r. do lutego 2016 r., korzystając z danych z instrumentu AIRS na pokładzie statku kosmicznego Aqua. Jeśli poziom CO2 wynosi 400 części na milion, oznacza to, że jeśli napełnimy pojemnik powietrzem zawierającym milion cząsteczek, 400 z nich będzie to CO2. Większość to azot (78%) i tlen (21%), z drobinkami innych gazów.

Gazy znane jako „gazy cieplarniane”, takie jak CO2, metan, podtlenek azotu i para wodna, stanowią zaledwie 0,1% gazów atmosferycznych, ale mają bardzo silny wpływ na bilans energetyczny atmosfery. Gazy cieplarniane zatrzymują ciepło w atmosferze, uniemożliwiając mu promieniowanie w przestrzeń kosmiczną, zaburzając równowagę wymiany energii.

Brak Wystarczających Działań

Podjęte próby ograniczenia emisji nie sa wystarczające.

Mit Zerowej Emisji

Pojazdy elektryczne (EV) zasilane są energią pochodzącą wciąż (aż około w 70%) ze spalania paliw kopalnych.

Problem Litu

Wydobycie litu niezbędnego do produkcji ogniw elektrycznych stanie się wkrótce większym problemem, niż wydobycię ropy naftowej i węgla.

"Ciemna Strona" Paliw Odnawialnych

Paliwa pochodzące z odzyskanych zasobów emitują jeszcze więcej zanieczyszczeń.

Ograniczona Podaż Biopaliw

Zwiększony popyt będzie powodował konkurowanie o surowce z sektorem spożywczym  i może doprowadzić do wzrostu cen żywności i głodu.

więcej

Świat Jeszcze Przez Długie Lata Będzie Spalał Paliwa Ropopochodne

Dlatego, zanim uda nam się opracować nowe technologie i całkowicie przestawić światową gospodarkę na źródła zeroemisyjne - jedynym ratunkiem jest skuteczna redukcja istniejących emisji!

Q18 Komponent Do Udoskonalania Paliw Węglowodorowych

Skuteczna Redukcja GHG

Opatentowany Komponent Do Paliw Węglowodorowych

iQiTech - Q18 Patent Presentation_opt_

Odkryj Przełomowe Działanie Q18!

Sprawdź, Jak Możesz Wdrożyć Q18 W Twoim Sektorze i Natychmiast Obniżyć Emisje!

Pobierz Prezentację

Ratunek Dla Planety

Gdy świat stara się ograniczać emisje gazów cieplarnianych na drodze ich wychwycenia (a które w istocie są wynikiem niekompletnego procesu spalania paliw) - nasze innowacyjne rozwiązanie skupia się na udoskonaleniu samego procesu spalania, a co za tym idzie radykalnym zmniejszeniu przyczyny emisji gazów i cząstek stałych. Jest to niespotykane dotąd rozwiązanie, które da się w końcu zastosować na masowa skalę!

„Q18 to Brakujące Ogniwo W Produkcji Paliw Węglowodorowych. Gdyby Opracowano Tę Technologię Wcześniej, Świat Nie Stałby Teraz Na Krawędzi Katastrofy Klimatycznej!”

Emisje gazów cieplarnianych z transportu drogowego w Europie i projekcje z użyciem Q18

(źródło: eea.europa.eu)

- Wykres przedstawia tendencję w zakresie emisji gazów cieplarnianych z sektora transportu od 1990 r. oraz prognozy do 2040 r. na poziomie UE (UE-27). Wartości za 2023 r. są wstępnymi szacunkami zgłoszonymi przez państwa członkowskie

- Podane wartości uwzględniają wszystkie emisje pochodzące z transportu krajowego. Nie obejmują one lotnictwa międzynarodowego i międzynarodowego transportu morskiego ani emisji związanych z produkcją energii elektrycznej wykorzystywanej w transporcie (np. pociągi, tramwaje, pojazdy elektryczne).

- Scenariusz prognoz „z istniejącymi środkami” odzwierciedla wpływ istniejących polityk i środków na przyszłe emisje, natomiast scenariusz „z dodatkowymi środkami” obejmuje także dalsze planowane polityki i środki zgłoszone przez państwa członkowskie.

- Jeśli nie zostaną zastosowane przełomowe rozwiązania w zakresie redukcji emisji gazów, to pomimo najbardziej "optymistycznych" prognoz, jedyne na co możemy liczyć, to obniżenie emisji do poziomu zbliżonego do tego sprzed 3 dekad.

- Na wykresie Q18 ukazano minimalną, zmierzoną redukcję CO₂e (29%).

Q18 Komponent Do Udoskonalania Paliw Węglowodorowych

Redukcja GHG

Opatentowany Komponent Do Paliw Węglowodorowych

Odkryj Przełomowe Działanie Q18!

Pobierz Prezentację

Wszystko o Q18

- Naszym Zaawansowanym Komponencie do Udoskonalania Paliw Węglowodorowych

Opatentowana Innowacja

Przełomowe Odkrycie

Zasada Działania

Jak Działa Q18?

Zastosowanie

Jakie Paliwa?

Tabele Redukcji

Szczegółowy Wykaz Redukcji (GHG, CO₂, CO, UHC, NOx, SOx i PM)

Badania i Rozwój

Przeprowadzone Testy i Certyfikacja

Topowe Redukcje

Q18 - Redukcje - wskaźniki

* Powyższe Wykresy Przedstawiają Ogólne Redukcje, Gdyż Nasza Formuła Została Zaprojektowana Pozostawiając Możliwość Dalszych Modyfikacji Pod Konkretne Paliwa i Pod Kątem Specjalnego Przeznaczenia, Spełniając Najbardziej Rygorystyczne Wymagania. Z Tego Powodu Uzyskane Wyniki Mogą Być Nieznacznie Lepsze. Wszelkie Informacje Udostępniane Przez Nas Zostały Poparte Stosownymi Badaniami, Które Są Dostępne Do Wglądu Dla Zainteresowanych Stron. 

„Q18 to Brakujące Ogniwo W Produkcji Paliw Węglowodorowych. Gdyby Opracowano Tę Technologię Wcześniej, Świat Nie Stałby Dzisiaj Na Krawędzi Katastrofy Klimatycznej!”

Q18 Komponent Do Udoskonalania Paliw Węglowodorowych

Redukcja GHG

Opatentowany Komponent Do Paliw Węglowodorowych

Odkryj Przełomowe Działanie Q18!

Pobierz Prezentację

iQiTech Limited (UK)

Company Number: 12205537

505a Hale End Road, Office 4, London, England, E4 9PT

iQiTech Poland Sp. z o.o. (PL)

KRS 0001081660, NIP 7011184817

ul. Tytusa Chałubińskiego 8/39P,
00-613 Warszawa, Polska

Kim Jesteśmy

Poznaj Nas

Nasza Misja

Przyłącz SIę!

Historia iQi

Poznaj Naszą Drogę

„Trzymamy w naszych rękach naukę i wiedzą, ale czy będziemy mądrzy na tyle, aby uczynić z niej użytek? Musimy działać proaktywnie na rzecz naszej przyszłości i przyszłości naszych dzieci!”

Tadeusz Kościewicz

CEO & Founder

Paliwa Węglowodorowe

Stworzone Na Nowo!

Omówienie Innowacji, oraz Zastosowania Opatentowanego Komponentu (Modyfikatora) do Paliw Węglowodorowych: Analiza Właściwości Redukcji Gazów Cieplarnianych, Cząstek PM i Innych Szkodliwych Emisji.

Q18
  • Redukcja Emisji CO2e (sumarycznie)* 29% 29%
  • Redukcja Emisji CO* 25% 25%
  • Redukcja Emisji NOx i SOx* 15% 15%
  • Redukcja Zużycia Paliwa (do)* 12% 12%
  • Redukcja Niespalonych Węglowodorów (UHC)* 40% 40%
  • Redukcja Emisji Cząstek Stałych (PM)* 75% 75%

* Powyższe Wykresy Przedstawiają Ogólne Redukcje, Gdyż Nasza Formuła Została Zaprojektowana Pozostawiając Możliwość Dalszych Modyfikacji Pod Konkretne Paliwa i Pod Kątem Specjalnego Przeznaczenia, Spełniając Najbardziej Rygorystyczne Wymagania. Z Tego Powodu Uzyskane Wyniki Mogą Być Jeszcze Lepsze. Wszelkie Informacje Udostępniane Przez Nas Zostały Poparte Stosownymi Badaniami, Które Są Dostępne Do Wglądu Dla Zainteresowanych Stron. Nasza Formuła Objęta Jest Patentem i Chroniona Jest Prawem Międzynarodowym i Europejskim.

i i
Wyjaśnienie Pojęć
GHG, GWP, CO2e, PM
i i
Metodologia Obliczeń
Jak Obliczamy Redukcje?
i i
Redukcje Gazów Cieplarnianych
GHG
i i
Redukcja Innych Gazów i Zawiesin
NOx, SOx, UHC, PM
i i
Analiza Dokumentacji Patentowej
Istota Innowacji Q18
i i
Źródła

W przypadku spalania paliw kopalnych, głównymi szkodliwymi produktami ubocznymi, są tlenki azotu (NoX), tlenki siarki (SoX), niespalone węglowodory (UHC), oraz cząstki stałe (PM).

Dzięki zastosowaniu komponentu Q18, możemy zredukować emisje tychże gazów i cząstek stałych. Są to odpowiednio wartości:

  • Cząstki Stałe (PM): - REDUKCJA: 75%
  • NOx i SOx: - REDUKCJA: 15%
  • Niespalone Węglowodory (UHC): - REDUKCJA: 40%

 

- Cząstki stałe (PM) mogą prowadzić do zanieczyszczenia powietrza i problemów zdrowotnych, zwłaszcza dla osób z problemami układu oddechowego. Jak wykazują badania, zachorowania oraz przedwczesne zgony wywołane zanieczyszczeniem powietrza zawiesinami pyłów, stanowią jeden z najgroźniejszych problemów współczesnej cywilizacji.

Zanieczyszczenie powietrza -  glowne przyczyny zgonow na swiecie

Dane za rok 2019, źródło: Burden of Disease – Our World in Data

[Obciążenie chorobowe mierzone jest jako Lata Utraty Zdrowia skorygowane o Niepełnosprawność (DALY, ang. Disability Adjusted Life Years). Jednostką DALY jest równowartość utraty jednego roku w dobrym zdrowiu z powodu albo przedwczesnej śmiertelności, albo niepełnosprawności. Jednostka DALY reprezentuje jeden utracony rok zdrowego życia.]

Zanieczyszczenie powietrza pyłami zawiesinowymi jest poważnym problemem dla zdrowia, obejmującym cząstki stałe i krople cieczy zawieszone w powietrzu. Negatywne skutki dla zdrowia obejmują choroby układu krążenia i układu oddechowego, z istotnym obciążeniem ekonomicznym globalnych systemów opieki zdrowotnej.

- NoX i SoX przyczyniają się do smogu, kwaśnych deszczy oraz problemów zdrowotnych, takich jak choroby układu oddechowego. W atmosferze, potrafią również wchodzi w reakcje z innymi gazami, faktycznie tworząc gazy cieplarniane. Tak więc pomimo, iż same w sobie nie sa zaliczane do GHG (za wyjątkiem podtlenku azotu - N2O), ich niebezpośredni wpływ na ocieplenie klimatu jest oczywisty.

- Niespalone węglowodory (UHC), stanowią poważne zagrożenie dla środowiska oraz zdrowia i życia organizmów żywych. UHC, będące niezupełnie spalonymi cząstkami paliw węglowodorowych, przedostają się do atmosfery w wyniku niepełnego spalania.

Emisja niespalonych węglowodorów, w tym metanu, jest niepożądana, ponieważ:

  • Przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza i ma negatywny wpływ na środowisko.
  • Metan jest gazem cieplarnianym i przyczynia się do globalnego ocieplenia.
  • Niespralone węglowodory reprezentują utracone paliwo, co obniża efektywność silnika.

Negatywny wpływ UHC na środowisko przejawia się w przyczynianiu się do zanieczyszczenia powietrza, a także przyspieszaniu efektu cieplarnianego. Dla organizmów żywych UHC są równie szkodliwe, ponieważ mogą przenikać do układu oddechowego i krwi, powodując problemy zdrowotne, takie jak choroby układu krążenia i układu oddechowego. Co więcej, długotrwałe narażenie na UHC może zwiększać ryzyko rozwoju chorób nowotworowych.

W trakcie badań wstępnych nad Q18, potwierdzono, że głównym problemem emisji są nie tyle same paliwa kopalne, co niedostatecznie zaprojektowany proces ich spalania, a ściślej rzecz ujmując – skład chemiczny paliw węglowodorowych, uniemożliwiający spalanie całości paliwa w komorze spalania (sic!). W wyniku tak niedoskonałego procesu, niespalone substancje wydostają się w postaci spalin zawierających nadmiarowe ilości CO₂, cząstek stałych (PM), oraz innych szkodliwych gazów.

 

Na tej podstawie opracowano pierwszy na świecie komponent do paliw, który w drodze optymalizacji procesów spalania paliw węglowodorowych, radykalnie obniża emisje szkodliwych gazów i cząstek, poprawiając jednocześnie warunki pracy silnika.

 

Z dokumentacji patentowej 243340 B1 dowiadujemy się, że wynalazek dotyczączy dodatku uszlachetniającego do oleju napędowego (B7, B100), szczególnie takiego, który zawiera estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych (FAME).

Innowacyjność opatentowanego komponentu polega na zastosowaniu kompleksowego składu, który poprawia proces spalania paliwa i redukuje emisję szkodliwych substancji, co przekłada się na wyższą efektywność pracy silnika oraz redukcję emisji toksycznych składników spalin. Komponent składa się z dicyklopentadienylo żelaza i jego alkilowej pochodnej, surfaktanta polimerowego oraz rozpuszczalnika, co w połączeniu tworzy synergiczny efekt zwiększający czystość spalin i redukujący zużycie paliwa.

Istotą działania Q18 jest katalizowanie spalania węglowodorów, sadzy i tlenku węgla, a także utrzymanie czystości układu zasilania paliwem. Dzięki temu, nawet przy minimalnym stężeniu dodatku w paliwie (1:10,000 L), możliwe jest znaczące obniżenie emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenek węgla, niespalone węglowodory i cząstki stałe.

 

Co w opracowaniu tego wynalazku stanowiło największe osiągnięcie dla jego twórców i czego konkretnie dokonali, co nie udało się osiągnąć innym badaczom?

 

Wyzwanie:

Głównym wyzwaniem było stworzenie takiego komponentu, który na drodze ulepszenia procesów spalania paliwa węglowodorowego, zmniejsza emisje cząstek stałych i innych toksycznych składników spalin, przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności silników, co jest szczególnie ważne dla zdrowia i środowiska.

Innowacyjność:

Twórcy wynalazku dokonali przełomu w pracach naukowych, opracowując wielofunkcyjny modyfikator do oleju napędowego (B7, B100), oleju opałowego (lekkiego i ciężkiego), mazutu, oraz paliw żeglugowych, który poprawia proces spalania wszystkich frakcji i przez to znakomicie redukuje emisje szkodliwych substancji. Osiągnięta formuła jest szczególnie skuteczna w przypadku paliw zawierających estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych (FAME), które są komponentem biodiesla.

Przełomowe Osiągnięcia:

Naukowcom udało się osiągnąć synergię składników dodatku, co zaowocowało znaczną redukcją emisji cząstek stałych (nawet do 77% w przypadku paliwa B100) oraz innych toksycznych składników spalin, przy jednoczesnym zachowaniu właściwości smarnych i niskotemperaturowych paliwa.

Przewaga konkurencyjna:

Komponent według tego patentu wykazuje wyraźnie lepsze wyniki w porównaniu z innymi rozwiązaniami, takimi jak klasyczne detergenty czy inne komercyjne produkty zawierające związki żelaza, co potwierdzają przeprowadzone badania i testy.

 

Jaki wpływ formuła Q18 ma na żywotność silnika?

Komponent Q18 uzyskuje znaczną poprawę procesów spalania paliwa, co przekłada się na kilka korzyści dla żywotności silnika:

  • Redukcja Emisji Toksyn: formuła Q18 zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak tlenek węgla, niespalone węglowodory i cząstki stałe, co może przyczynić się do dłuższej żywotności silnika.
  • Ochrona Układu Paliwowego: Detergent zawarty w komponencie pomaga utrzymać czystość układu zasilania paliwem, co zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń i może wydłużyć czas pracy silnika.
  • Poprawa Efektywności: Związki żelaza zawarte w formule katalizują spalanie sadzy i stałych substancji organicznych, co prowadzi do bardziej efektywnego spalania, zwiększenia ogólnej sprawności silników i zmniejszenia zużycia paliwa.
  • Zmniejszenie Zakoksowania: komponent redukuje stopień zakoksowania końcówek wtryskiwaczy, co może przyczynić się do równomiernego wypływu paliwa i lepszej pracy silnika.
  • Wsparcie dla Biodiesla: komponent jest kompatybilny z biodieslem, co wspiera rozwój i stosowanie paliw odnawialnych, mających mniejszy wpływ na środowisko.

Oprócz redukcji emisji, przy zastosowaniu komponentu Q18 zaobserwowano również inne, cenne właściwości, takie jak:

 

  • Redukcja zużycia paliwa (7-12%);
  • Wydłużenie żywotności silnika i czystości pracy filtra cząstek stałych (DPF);
  • Zmniejszenie zużycia AdBlue (jeśli było stosowane);
  • Blisko dwukrotne wydłużenie możliwości składowania/przechowywania paliwa (spowolnienie procesów stażenia).

Tabele niedostępne na urządzeniach mobilnych!

Prosimy o przeglądanie tej strony na większym ekranie…

Redukcje GHG dla Paliwa: B100
Redukcje GHG dla Paliwa: Mazut
Redukcje GHG dla Paliwa: B7

Oprócz wielu zalet tej formuły, takich jak możliwość natychmiastowego wdrożenia bez konieczności jakichkolwiek modyfikacji istniejących silników, jest jej niesłychana wydajność:

1 litr Q18 jest przeznaczony do optymalizacji aż

litrów bazowego paliwa…

Sprawdźmy teraz, jak te liczby przełożyłyby się na faktyczną redukcję emisji Gazów Cieplarnianych, gdyby masowo zastosować Q18. 

Opracowanie na podstawie: www.eea.europa.eu

Uwagi:
- Wykres przedstawia tendencję w zakresie emisji gazów cieplarnianych z sektora transportu od 1990 r. oraz prognozy do 2040 r. na poziomie UE (UE-27). Wartości za 2023 r. są wstępnymi szacunkami zgłoszonymi przez państwa członkowskie.

- Podane wartości uwzględniają wszystkie emisje pochodzące z transportu krajowego. Nie obejmują one lotnictwa międzynarodowego i międzynarodowego transportu morskiego ani emisji związanych z produkcją energii elektrycznej wykorzystywanej w transporcie (np. pociągi, tramwaje, pojazdy elektryczne).

- Scenariusz prognoz „z istniejącymi środkami” odzwierciedla wpływ istniejących polityk i środków na przyszłe emisje, natomiast scenariusz „z dodatkowymi środkami” obejmuje także dalsze planowane polityki i środki zgłoszone przez państwa członkowskie.

- Jeśli nie zostaną zastosowane przełomowe rozwiązania w zakresie redukcji emisji gazów, to pomimo najbardziej "optymistycznych" prognoz, jedyne na co możemy liczyć, to obniżenie emisji do poziomu zbliżonego do tego sprzed 3 dekad.

- Na wykresie Q18 ukazano minimalną, zmierzoną redukcję CO₂e (29%).

Szacuje się, że jeśli wszystkie pojazdy w kraju zaczęłyby wykorzystywać paliwo ulepszone formułą Q18, nastąpiłby skokowy, 30% spadek emisji CO2 (oraz odpowiednio pozostałych gazów i PM) a wyraźne efekty byłyby odczuwalne dla nas wszystkich w ciągu zaledwie 3 miesięcy! Ale to nie jedyne korzyści.

Formułę Q18 można z powodzeniem wykorzystać w innych obciążonych emisjami sektorach takich, jak żegluga morska, powietrzna, oraz elektrownie i elektrociepłownie, co dodatkowo obniża zanieczyszczenia na mapie globalnych emisji. Nasz komponent powoduje dopalanie wszystkich frakcji w samym procesie spalania, znakomicie sprawdzając się we wszystkich olejach ciężkich dedykowanych energetyce zawodowej.

Podsumowanie

Gdy świat stara się ograniczać emisje gazów cieplarnianych, które w istocie są wynikiem niedoskonałych procesów spalania paliw, nasze innowacyjne rozwiązanie skupia się na usprawnieniu samego procesu spalania, a co za tym idzie drastycznym zmniejszeniu emisji gazów i cząstek stałych. Dzięki takiemu podejściu, możemy w końcu mówić o rozwiązaniu, które da się zastosować na masowa skalę!

„Q18 to Brakujące Ogniwo W Produkcji Paliw Węglowodorowych. Gdybyśmy Opracowali Tę Technologię Wcześniej, Świat Nie Stałby Teraz Na Krawędzi Katastrofy Klimatycznej!”

Masowe zastosowanie formuły Q18 ma potencjał, aby znacząco przyczynić się do walki z emisjami i zapobiec dalszej degradacji środowiska naturalnego. Redukcja zanieczyszczeń, poprawa efektywności energetycznej, oszczędności finansowe, korzyści zdrowotne i ochrona ekosystemów to tylko niektóre z licznych zalet, które Q18 może przynieść. Ratowanie klimatu wymaga złożonych i wieloaspektowych działań. Nasza innowacyjna technologia może odegrać kluczową rolę w redukcji emisji zanieczyszczeń i ograniczeniu wpływu na środowisko. Jednakże, sukces wymaga globalnego zaangażowania, współpracy międzynarodowej oraz wsparcia politycznego i społecznego.

Skontaktuj Się z Nami

(Wybierz odpowiedni dział)

Pobierz Prezentację Naszej Zaawansowanej Formuły Q18

iQiTech - Q18 - Paliwa Węglowodorowe Stworzone Na Nowo!

Zgoda