Paliwa Węglowodorowe
Omówienie Innowacji, oraz Zastosowania Opatentowanego Komponentu (Modyfikatora) do Paliw Węglowodorowych: Analiza Właściwości Redukcji Gazów Cieplarnianych, Cząstek PM i Innych Szkodliwych Emisji.
- Redukcja Emisji CO2e (sumarycznie)* 29%
- Redukcja Emisji CO* 25%
- Redukcja Emisji NOx i SOx* 15%
- Redukcja Zużycia Paliwa (do)* 12%
- Redukcja Niespalonych Węglowodorów (UHC)* 40%
- Redukcja Emisji Cząstek Stałych (PM)* 75%
* Powyższe Wykresy Przedstawiają Ogólne Redukcje, Gdyż Nasza Formuła Została Zaprojektowana Pozostawiając Możliwość Dalszych Modyfikacji Pod Konkretne Paliwa i Pod Kątem Specjalnego Przeznaczenia, Spełniając Najbardziej Rygorystyczne Wymagania. Z Tego Powodu Uzyskane Wyniki Mogą Być Jeszcze Lepsze. Wszelkie Informacje Udostępniane Przez Nas Zostały Poparte Stosownymi Badaniami, Które Są Dostępne Do Wglądu Dla Zainteresowanych Stron. Nasza Formuła Objęta Jest Patentem i Chroniona Jest Prawem Międzynarodowym i Europejskim.
W przypadku spalania paliw kopalnych, głównymi szkodliwymi produktami ubocznymi, są tlenki azotu (NoX), tlenki siarki (SoX), niespalone węglowodory (UHC), oraz cząstki stałe (PM).
Dzięki zastosowaniu komponentu Q18, możemy zredukować emisje tychże gazów i cząstek stałych. Są to odpowiednio wartości:
- Cząstki Stałe (PM): - REDUKCJA: 75%
- NOx i SOx: - REDUKCJA: 15%
- Niespalone Węglowodory (UHC): - REDUKCJA: 40%
- Cząstki stałe (PM) mogą prowadzić do zanieczyszczenia powietrza i problemów zdrowotnych, zwłaszcza dla osób z problemami układu oddechowego. Jak wykazują badania, zachorowania oraz przedwczesne zgony wywołane zanieczyszczeniem powietrza zawiesinami pyłów, stanowią jeden z najgroźniejszych problemów współczesnej cywilizacji.
Dane za rok 2019, źródło: Burden of Disease – Our World in Data
[Obciążenie chorobowe mierzone jest jako Lata Utraty Zdrowia skorygowane o Niepełnosprawność (DALY, ang. Disability Adjusted Life Years). Jednostką DALY jest równowartość utraty jednego roku w dobrym zdrowiu z powodu albo przedwczesnej śmiertelności, albo niepełnosprawności. Jednostka DALY reprezentuje jeden utracony rok zdrowego życia.]
Zanieczyszczenie powietrza pyłami zawiesinowymi jest poważnym problemem dla zdrowia, obejmującym cząstki stałe i krople cieczy zawieszone w powietrzu. Negatywne skutki dla zdrowia obejmują choroby układu krążenia i układu oddechowego, z istotnym obciążeniem ekonomicznym globalnych systemów opieki zdrowotnej.
- NoX i SoX przyczyniają się do smogu, kwaśnych deszczy oraz problemów zdrowotnych, takich jak choroby układu oddechowego. W atmosferze, potrafią również wchodzi w reakcje z innymi gazami, faktycznie tworząc gazy cieplarniane. Tak więc pomimo, iż same w sobie nie sa zaliczane do GHG (za wyjątkiem podtlenku azotu - N2O), ich niebezpośredni wpływ na ocieplenie klimatu jest oczywisty.
- Niespalone węglowodory (UHC), stanowią poważne zagrożenie dla środowiska oraz zdrowia i życia organizmów żywych. UHC, będące niezupełnie spalonymi cząstkami paliw węglowodorowych, przedostają się do atmosfery w wyniku niepełnego spalania.
Emisja niespalonych węglowodorów, w tym metanu, jest niepożądana, ponieważ:
- Przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza i ma negatywny wpływ na środowisko.
- Metan jest gazem cieplarnianym i przyczynia się do globalnego ocieplenia.
- Niespralone węglowodory reprezentują utracone paliwo, co obniża efektywność silnika.
Negatywny wpływ UHC na środowisko przejawia się w przyczynianiu się do zanieczyszczenia powietrza, a także przyspieszaniu efektu cieplarnianego. Dla organizmów żywych UHC są równie szkodliwe, ponieważ mogą przenikać do układu oddechowego i krwi, powodując problemy zdrowotne, takie jak choroby układu krążenia i układu oddechowego. Co więcej, długotrwałe narażenie na UHC może zwiększać ryzyko rozwoju chorób nowotworowych.
W trakcie badań wstępnych nad Q18, potwierdzono, że głównym problemem emisji są nie tyle same paliwa kopalne, co niedostatecznie zaprojektowany proces ich spalania, a ściślej rzecz ujmując – skład chemiczny paliw węglowodorowych, uniemożliwiający spalanie całości paliwa w komorze spalania (sic!). W wyniku tak niedoskonałego procesu, niespalone substancje wydostają się w postaci spalin zawierających nadmiarowe ilości CO₂, cząstek stałych (PM), oraz innych szkodliwych gazów.
Na tej podstawie opracowano pierwszy na świecie komponent do paliw, który w drodze optymalizacji procesów spalania paliw węglowodorowych, radykalnie obniża emisje szkodliwych gazów i cząstek, poprawiając jednocześnie warunki pracy silnika.
Z dokumentacji patentowej 243340 B1 dowiadujemy się, że wynalazek dotyczączy dodatku uszlachetniającego do oleju napędowego (B7, B100), szczególnie takiego, który zawiera estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych (FAME).
Innowacyjność opatentowanego komponentu polega na zastosowaniu kompleksowego składu, który poprawia proces spalania paliwa i redukuje emisję szkodliwych substancji, co przekłada się na wyższą efektywność pracy silnika oraz redukcję emisji toksycznych składników spalin. Komponent składa się z dicyklopentadienylo żelaza i jego alkilowej pochodnej, surfaktanta polimerowego oraz rozpuszczalnika, co w połączeniu tworzy synergiczny efekt zwiększający czystość spalin i redukujący zużycie paliwa.
Istotą działania Q18 jest katalizowanie spalania węglowodorów, sadzy i tlenku węgla, a także utrzymanie czystości układu zasilania paliwem. Dzięki temu, nawet przy minimalnym stężeniu dodatku w paliwie (1:10,000 L), możliwe jest znaczące obniżenie emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenek węgla, niespalone węglowodory i cząstki stałe.
Co w opracowaniu tego wynalazku stanowiło największe osiągnięcie dla jego twórców i czego konkretnie dokonali, co nie udało się osiągnąć innym badaczom?
Wyzwanie:
Głównym wyzwaniem było stworzenie takiego komponentu, który na drodze ulepszenia procesów spalania paliwa węglowodorowego, zmniejsza emisje cząstek stałych i innych toksycznych składników spalin, przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności silników, co jest szczególnie ważne dla zdrowia i środowiska.
Innowacyjność:
Twórcy wynalazku dokonali przełomu w pracach naukowych, opracowując wielofunkcyjny modyfikator do oleju napędowego (B7, B100), oleju opałowego (lekkiego i ciężkiego), mazutu, oraz paliw żeglugowych, który poprawia proces spalania wszystkich frakcji i przez to znakomicie redukuje emisje szkodliwych substancji. Osiągnięta formuła jest szczególnie skuteczna w przypadku paliw zawierających estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych (FAME), które są komponentem biodiesla.
Przełomowe Osiągnięcia:
Naukowcom udało się osiągnąć synergię składników dodatku, co zaowocowało znaczną redukcją emisji cząstek stałych (nawet do 77% w przypadku paliwa B100) oraz innych toksycznych składników spalin, przy jednoczesnym zachowaniu właściwości smarnych i niskotemperaturowych paliwa.
Przewaga konkurencyjna:
Komponent według tego patentu wykazuje wyraźnie lepsze wyniki w porównaniu z innymi rozwiązaniami, takimi jak klasyczne detergenty czy inne komercyjne produkty zawierające związki żelaza, co potwierdzają przeprowadzone badania i testy.
Jaki wpływ formuła Q18 ma na żywotność silnika?
Komponent Q18 uzyskuje znaczną poprawę procesów spalania paliwa, co przekłada się na kilka korzyści dla żywotności silnika:
- Redukcja Emisji Toksyn: formuła Q18 zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak tlenek węgla, niespalone węglowodory i cząstki stałe, co może przyczynić się do dłuższej żywotności silnika.
- Ochrona Układu Paliwowego: Detergent zawarty w komponencie pomaga utrzymać czystość układu zasilania paliwem, co zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń i może wydłużyć czas pracy silnika.
- Poprawa Efektywności: Związki żelaza zawarte w formule katalizują spalanie sadzy i stałych substancji organicznych, co prowadzi do bardziej efektywnego spalania, zwiększenia ogólnej sprawności silników i zmniejszenia zużycia paliwa.
- Zmniejszenie Zakoksowania: komponent redukuje stopień zakoksowania końcówek wtryskiwaczy, co może przyczynić się do równomiernego wypływu paliwa i lepszej pracy silnika.
- Wsparcie dla Biodiesla: komponent jest kompatybilny z biodieslem, co wspiera rozwój i stosowanie paliw odnawialnych, mających mniejszy wpływ na środowisko.
Oprócz redukcji emisji, przy zastosowaniu komponentu Q18 zaobserwowano również inne, cenne właściwości, takie jak:
- Redukcja zużycia paliwa (7-12%);
- Wydłużenie żywotności silnika i czystości pracy filtra cząstek stałych (DPF);
- Zmniejszenie zużycia AdBlue (jeśli było stosowane);
- Blisko dwukrotne wydłużenie możliwości składowania/przechowywania paliwa (spowolnienie procesów stażenia).
Tabele niedostępne na urządzeniach mobilnych!
Prosimy o przeglądanie tej strony na większym ekranie…
Oprócz wielu zalet tej formuły, takich jak możliwość natychmiastowego wdrożenia bez konieczności jakichkolwiek modyfikacji istniejących silników, jest jej niesłychana wydajność:
1 litr Q18 jest przeznaczony do optymalizacji aż
litrów bazowego paliwa…
Sprawdźmy teraz, jak te liczby przełożyłyby się na faktyczną redukcję emisji Gazów Cieplarnianych, gdyby masowo zastosować Q18.
Opracowanie na podstawie: www.eea.europa.eu
Uwagi:
- Wykres przedstawia tendencję w zakresie emisji gazów cieplarnianych z sektora transportu od 1990 r. oraz prognozy do 2040 r. na poziomie UE (UE-27). Wartości za 2023 r. są wstępnymi szacunkami zgłoszonymi przez państwa członkowskie.
- Podane wartości uwzględniają wszystkie emisje pochodzące z transportu krajowego. Nie obejmują one lotnictwa międzynarodowego i międzynarodowego transportu morskiego ani emisji związanych z produkcją energii elektrycznej wykorzystywanej w transporcie (np. pociągi, tramwaje, pojazdy elektryczne).
- Scenariusz prognoz „z istniejącymi środkami” odzwierciedla wpływ istniejących polityk i środków na przyszłe emisje, natomiast scenariusz „z dodatkowymi środkami” obejmuje także dalsze planowane polityki i środki zgłoszone przez państwa członkowskie.
- Jeśli nie zostaną zastosowane przełomowe rozwiązania w zakresie redukcji emisji gazów, to pomimo najbardziej "optymistycznych" prognoz, jedyne na co możemy liczyć, to obniżenie emisji do poziomu zbliżonego do tego sprzed 3 dekad.
- Na wykresie Q18 ukazano minimalną, zmierzoną redukcję CO₂e (29%).
Szacuje się, że jeśli wszystkie pojazdy w kraju zaczęłyby wykorzystywać paliwo ulepszone formułą Q18, nastąpiłby skokowy, 30% spadek emisji CO2 (oraz odpowiednio pozostałych gazów i PM) a wyraźne efekty byłyby odczuwalne dla nas wszystkich w ciągu zaledwie 3 miesięcy! Ale to nie jedyne korzyści.
Formułę Q18 można z powodzeniem wykorzystać w innych obciążonych emisjami sektorach takich, jak żegluga morska, powietrzna, oraz elektrownie i elektrociepłownie, co dodatkowo obniża zanieczyszczenia na mapie globalnych emisji. Nasz komponent powoduje dopalanie wszystkich frakcji w samym procesie spalania, znakomicie sprawdzając się we wszystkich olejach ciężkich dedykowanych energetyce zawodowej.
Podsumowanie
Gdy świat stara się ograniczać emisje gazów cieplarnianych, które w istocie są wynikiem niedoskonałych procesów spalania paliw, nasze innowacyjne rozwiązanie skupia się na usprawnieniu samego procesu spalania, a co za tym idzie drastycznym zmniejszeniu emisji gazów i cząstek stałych. Dzięki takiemu podejściu, możemy w końcu mówić o rozwiązaniu, które da się zastosować na masowa skalę!
„Q18 to Brakujące Ogniwo W Produkcji Paliw Węglowodorowych. Gdybyśmy Opracowali Tę Technologię Wcześniej, Świat Nie Stałby Teraz Na Krawędzi Katastrofy Klimatycznej!”
Masowe zastosowanie formuły Q18 ma potencjał, aby znacząco przyczynić się do walki z emisjami i zapobiec dalszej degradacji środowiska naturalnego. Redukcja zanieczyszczeń, poprawa efektywności energetycznej, oszczędności finansowe, korzyści zdrowotne i ochrona ekosystemów to tylko niektóre z licznych zalet, które Q18 może przynieść. Ratowanie klimatu wymaga złożonych i wieloaspektowych działań. Nasza innowacyjna technologia może odegrać kluczową rolę w redukcji emisji zanieczyszczeń i ograniczeniu wpływu na środowisko. Jednakże, sukces wymaga globalnego zaangażowania, współpracy międzynarodowej oraz wsparcia politycznego i społecznego.
Skontaktuj Się z Nami
(Wybierz odpowiedni dział)